Ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά σχολίασε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του:« Η Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αξίζει την εμπιστοσύνη του κράτους…Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι οι Ελληνικές παθογένειες και η αδυναμία του κράτους και των ιδιωτών να παρουσιάσουν ένα σοβαρό, στραμμένο προς το μέλλον σχέδιο για την βιωσιμότητα των ναυπηγείων…Η ύπνωση που επήλθε εξαιτίας άστοχων πολιτικών στην Ε.Ε. σήμερα έχει οδηγήσει σε αδράνεια , χάρη στην οποία τα ασιατικά ναυπηγεία με κυρίαρχα τα Κινέζικα που κατέχουν το 70% και πλέον των νέων παραγγελιών που μονοπωλούν στον τομέα των ναυπηγήσεων».
Θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η κατάληξη των Ελληνικών Ναυπηγείων είναι αποτέλεσμα της κομματικής-πολιτικής διαφθοράς των τελευταίων κυβερνήσεων; Εδώ και πολλά χρόνια, η διαφθορά και τα υπόγεια συμφέροντα “ξεπερνούσαν” τους καθ’ ύλην αρμόδιους μηχανισμούς του κράτους. Πολλά τα παραδείγματα, όπως υποβρύχια που έγερναν, υποτιθέμενοι διεθνείς επιχειρηματίες, αγγλικές, γερμανικές εταιρείες, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όλα με νόμιμες προμήθειες όπως συνέφερε να διαδίδουν οι κομματικοί υπέρμαχοι της δημοσιογραφίας όλων των χρωματικών αποχρώσεων με σπατάλη δημοσίου χρήματος ασυστόλως, με στόχο και σκοπό πάντα το ίδιον όφελος. Ένας υπερήφανος λαός, με τεράστια ιστορία στην Ναυτιλία με γνώση και εμπειρία ασύγκριτη, μια ναυτική υπερδύναμη με πείρα χιλιάδων ετών, να σέρνεται σήμερα κυριολεκτικά πίσω από το κράτος που δεν δείχνει ίχνος υποστήριξης στον κλάδο.
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι πρώτος σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, εκτελώντας περίπου το 25% των παγκόσμιων εμπορικών μεταφορών. Κι όμως, τα περισσότερα πλοία φέρουν σημαίες ξένων χωρών για να έχουν φοροαπαλλαγές που στην χώρα μας δεν μπορούν να εξασφαλίσουν.
Η Ελλάς μπορεί και πρέπει να κυριαρχήσει ξανά στην Ναυτιλία, με πλοία χωρίς φορολογία, με υπηρεσίες πρωτόγνωρες για την παγκόσμια Ναυτιλία, σε επισκευές, ασφάλειες, τραπεζικά συστήματα, ναυλοσύμφωνα, αγοραπωλησίες και με υποχρέωση του εκάστοτε εφοπλιστή, το ανώτερο προσωπικό να αποτελείται από Έλληνες.
Να υπάρχουν όχι μόνο Ναυπηγεία, αλλά όλες οι επισκευαστικές υπηρεσίες από βάρκα έως πολεμικά πλοία, υποβρύχια, δεξαμενόπλοια, τουριστικά, γιοτ και άλλα.
Να κατασκευαστούν τεράστιες πλωτές δεξαμενές για πολύ μεγάλα πλοία, για όλες τις ανάγκες της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Είναι η ώρα που όλοι μας θα πρέπει να ασχοληθούμε με την πολιτική του τόπου μας, ως ενεργοί πολίτες. Να συμβάλουμε όλοι στην δόμηση της Πολιτείας μας, με αξίες και αρχές και να αφήσουμε πίσω την πολιτική της διαφθοράς που αντιμετωπίζουμε μέχρι σήμερα. Έχοντας την γνώση και αξιοποιώντας τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα κράτος Δικαίου που θα μεριμνά για όλους τους πολίτες του, με στόχο πάντα το κοινό όφελος.
Μπάμπης Κυπριώτης