Πόσα ακόμη θύματα πρέπει να θρηνήσουμε; 

Η σφοδρή σύγκρουση εκείνο το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ο εκτροχιασμός και η ανάφλεξη των συρμών προκάλεσαν τον θάνατο 57 ανθρώπων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85, νέων στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ελλάδα.

Τις επόμενες μέρες, μετά την ασύλληπτη τραγωδία ακολούθησε ένα επαίσχυντο γαϊτανάκι ευθυνών, σε πολιτικό επίπεδο. Στο επίκεντρο της κόντρας βρέθηκε η περιβόητη σύμβαση 717.

Οι συγγενείς των θυμάτων όπως είναι γνωστό σε όλους έφτασαν την υπόθεση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και συγκεκριμένα με 1,3 εκατομμύρια υπογραφές που αφορά στην ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ζητήσαν την υποστήριξη του Ευρωκοινοβουλίου αλλά και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας.

Η Ευρωπαία εισαγγελέας ήταν καταπέλτης κατά της κυβέρνησης ! “Μας μπλοκάρουν από το να βρούμε την αλήθεια. Μας μπλοκάρουν από το να εφαρμόσουμε δικαιοσύνη. Γιατί αν σου απαγορεύουν να κάνεις έρευνα, δεν μπορείς να αποκαλύψεις την αλήθεια. Δυστυχώς, η συνταγματική πρόβλεψη πρέπει να αλλάξει. Γι’ αυτό το έχουμε ζητήσει και έχουμε στείλει επιστολή στην Κομισιόν” !

Επανέλαβε πως εάν η σύμβαση 717 είχε ολοκληρωθεί, τότε το δυστύχημα δεν θα συνέβαινε, ενώ πρόσθεσε : “Αυτό το τραύμα δεν μπορεί να επουλωθεί χωρίς δικαιοσύνη. Τον Δεκέμβριο καλέσαμε 23 δημόσιους λειτουργούς σχετικά με αυτή την υπόθεση. Ερευνούμε μόνο τα κομμάτια που συνδέονται με το πώς αξιοποιήθηκαν τα ευρωπαϊκά χρήματα σ’ αυτά τα πρότζεκτ”.

Όλη αυτή η διαδρομή των συγγενών με τις συγκλονιστικές έρευνες, αποκαλύψεις και παραλήψεις που συνεχώς βγαίνουν στο φως, αναδεικνύουν όχι μόνο την χρόνια παθογένεια των θεσμών του κράτους, αλλά κυρίως το μέγεθος της πρόδηλης ασυδοσίας της κομματοκρατίας όπου το κράτος και οι θεσμοί του έχουν γίνει παρακλάδια εξυπηρέτησης των κομμάτων και της εκάστοτε κυβέρνησης. Οι πολίτες αυτής της ιερής χώρας γνωρίζουμε και έχουμε αντιληφθεί εδώ και χρόνια αυτές τις “παθογένειες”, αλλά δεν είχαμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος αυτής της ασυδοσίας που αφορά αυτό που λέμε “ιδιωτικά συμφέροντα”.

Η φράση όμως της ευρωπαίας εισαγγελέως πως αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 τότε το δυστύχημα δεν θα συνέβαινε, στοιχειώνει κάθε συγγενή και πολίτη. Έβγαλε στην επιφάνεια ακόμη πιο πολλά στοιχεία για την ασυδοσία των κομμάτων τα οποία πρέπει να δούμε, γιατί πρέπει να διευκρινιστεί από που ξεκινάει το “ανθρώπινο λάθος” μιας και ο σταθμάρχης δεν είναι η αρχή της πράξης του εγκλήματος. 

Τι είναι όμως αυτή περιβόητη σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ; 

Πρόκειται για το έργο “Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας”, εκτός από το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός. Η εγκατάσταση ηλεκτρικής σηματοδότησης όμως στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ξεκίνησε στις αρχές του 1980 με διάφορες συμβάσεις, συνήθως σε νέα τμήματα γραμμής. Μεταξύ 1995 και 2001 ο ΟΣΕ υπογράφει 15 διαφορετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Τα έργα δεν λειτουργούν, είτε λόγω δολιοφθορών είτε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ενώ αρκετές από αυτές ανατίθενται απευθείας σε συγκεκριμένο ανάδοχο με προδιαγραφές εκτός ευρωπαϊκών προτύπων σύμφωνα με τον ΟΣΕ.

Η σύμβαση 717 (που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ) υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014 με συνολική δαπάνη 41,3 εκατομύρια ευρώ και προβλεπόμενη ολοκλήρωση το 2016, ενώ η συμπληρωματική σύμβαση του 2019 ανήλθε στο ποσό των 13,3 εκατομυρίων ευρώ και προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου. Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος “Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)”, με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%. Σύμφωνα με την ποινική έρευνα, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής Σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ.

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) με τα αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, καταδεικνύει ποινική ευθύνη 23 προσώπων και διαβίβασε στον αρμόδιο Έλληνα Εισαγγελέα αντίγραφο της δικογραφίας προκειμένου να ερευνηθεί εάν έχει τελεστεί παράβαση καθήκοντος από τους Επιθεωρητές – Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας της Ελλάδας (ΕΑΔ), στους οποίους ανατέθηκε από τις Εθνικές Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717.

Όσον αφορά τις ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, σε επιστολή που απέστειλε η εισαγγελέας της EPPO Πόπη Παπανδρέου στις 2 Ιουνίου του 2023 στις ελληνικές Αρχές και την οποία είδε το Politico, σημείωνε ότι : 

“Κατά τη διάρκεια της έρευνας για το δυστύχημα προέκυψαν υποψίες σχετικά με φερόμενα ποινικά αδικήματα που διαπράχθηκαν από πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης. Αυτά τα φερόμενα ποινικά αδικήματα αφορούν παράβαση καθήκοντος που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και υπεξαίρεση που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή. Η δικογραφία της EPPO για τους Σπίρτζη και Καραμανλή παραπέμφθηκε στον Άρειο Πάγο και από εκεί στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, το Κοινοβούλιο έπρεπε να αποφασίσει εάν θα συγκροτήσει προανακριτική επιτροπή για να διερευνήσει εάν η υπόθεση θα έπρεπε να παραπεμφθούν σε ειδικό δικαστήριο. Ο Άρειος Πάγος απέστειλε τους φακέλους της υπόθεσης στον Κωνσταντίνο Τασούλα, πρόεδρο της Βουλής, στις 29 Ιουνίου” !

Τον Νοέμβριο του 2023, το κοινοβούλιο εξέτασε αν θα συσταθεί προανακριτική επιτροπή για πρώην υπουργούς, συμπεριλαμβανομένων των Σπίρτζη και Καραμανλή ωστόσο, η πρόταση απορρίφθηκε και η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο.

Η συνέχεια γνωστή σε όλους μας με τις τραγελαφικές καταστάσεις μιας εξεταστικής επιτροπής όπου έκλεισε άρον άρον…

Το έγκλημα των Τεμπών είναι το “σημείο σταθμός” όπου μπροστά στα μάτια μας ξεδιπλώνονται αυτές οι “παθογένειες” όλων των κομματικών αυθαιρεσιών. Τα κόμματα διαχρονικά δεν έπραξαν αυτό για το οποίο οι Έλληνες πολίτες τους έδωσαν την εντολή με την ψήφο τους να πράξουν: την ασφάλεια της ιδίας της ζωής μας με κάθε κόστος. Με κυνικό τρόπο και επαίσχυντο θράσος μιλούν για ανθρώπινο λάθος και εξαίρουν τους εαυτούς τους από κάθε ανθρώπινη ευθύνη ! Εκτός και αν δεν είναι άνθρωποι !

Η διαχείριση σε έναν σταθερό συρμό με κάποια σύγχρονα μηχανικά μέσα όπως η τηλεδιοίκηση, η αυτόματη πέδηση, η σηματοδότηση κτλ. που αποτρέπουν τους κινδύνους από ανθρώπινο λάθος, θεωρείται αυτονόητη… Αν οι υπουργοί δεν εκτελούν τα αυτονόητα μέσα στη χώρα μας, τι θα κάνουν στη ευρωβουλή όπου απαιτούνται πιο πολυσύνθετες πράξεις και αποφάσεις; 

Οι ευρωεκλογές είναι πολύ σημαντικές για κάθε κράτος μέλος, αλλά ακόμη περισσότερο  για την Ελλάδα, γιατί από την ευρωβουλή ξεκινά το 70-80% των νομοθεσιών που επικυρώνουν με τις υπογραφές τους τα εθνικά κοινοβούλια. Μόνο στην Ελλάδα όμως δεν ολοκληρώνονται σοβαρά έργα υποδομής και υπηρεσίες με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. όπως έχουν όλα τα υπόλοιπα κράτη μέλη… 

  • Ποια είναι η διαδρομή των κονδυλίων που δίνονται από την ευρωπαϊκή ένωση στην χώρα μας; 
  • Που καταλήγουν αφού δεν ολοκληρώνονται τα έργα; 
  • Ποιο κόμμα στην ευρωβουλή ζήτησε να γίνει έλεγχος κάθε σύμβασης που έχουν υπογράψει οι εκάστοτε αντιπρόσωποι της Ελλάδας; 
  • Ποιες συμβάσεις δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και τι περιλαμβάνουν αυτές; 
  • Πόσα χρήματα έχουν δώσει οι Έλληνες πολίτες σε αυτήν την κοινοπραξία μέσω της φορολογίας; 
  • Πόσα ακριβώς από αυτά έχει επιστρέψει ως υποδομή στην χώρα μας; 
  • Γιατί πληρώνουμε πρόστιμα ενώ δεν ολοκληρώνονται τα έργα που διασφαλίζουν ανθρώπινες ζωές; 

Όλες αυτές οι ερωτήσεις περιμένουν απαντήσεις Έλληνα πολίτη που μόνο η Ε.ΣΥ. μπορεί με γνώση και θέληση να υλοποιήσει. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ που είναι η ένωση Ελλήνων πολιτών ΜΠΟΡΕΙ να υψώσει ανάστημα με επιχειρήματα και να δώσει τις λύσεις, να συνεργαστεί με άλλους ευρωβουλευτές για το δίκαιο των Ελλήνων πολιτών αλλά και των Ευρωπαίων. 

Οι Έλληνες δεν έχουμε μόνο υποχρεώσεις ως μέλος αυτής της κοινοπραξίας, έχουμε και δίκαια τα οποία δεν έχει διεκδικήσει κανείς. Αυτή τη φορά ας νιώσουμε υπερήφανοι μέσα από πράξεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *